En Güzel Kalp

En Güzel Kalp

... Bir gün genç bir adam bir şehir meydanında durdu ve tüm şehrin en güzel kalbe sahip olduğunu ilan etti. Birçok insan onun etrafında toplandı ve herkes onun kalbine hayran kaldı çünkü mükemmeldi. Herhangi bir lekesi ve kusuru yoktu. Toplanan tüm insanlar onunla hemfikirdi. Bu gerçekten gördükleri en güzel kalpti.

Genç adam çok gururluydu ve güzel kalbi hakkında yüksek sesle övünüyordu. Aniden yaşlı bir adam belirdi ve şöyle dedi: "Senin kalbin benimki kadar güzel değil."

Toplanan kalabalık ve genç adam, yaşlı adamın kalbine baktı. Bu çok dövdü, ama yaralarla kaplıydı. Parçaların çıkarıldığı ve başkalarıyla değiştirildiği yerler vardı. Ama düzgün oturmuyordular ve bazı yıpranmış köşeler vardı. Bazı yerlerde derin oluklar vardı ve hatta bütün parçalar eksikti.

İnsanlar ona baktı, "Kalbinin daha güzel olduğunu nasıl söyleyebilirsin?"

Genç adam, yaşlı adamın kalbine baktı, durumunu gördü ve yüksek sesle gülmeye başladı: "Kalbini benimkiyle kıyaslayarak şaka yapıyor olmalısın. Benim kalbim mükemmel, seninki ise yaralar ve gözyaşlarıyla dolu."

“Evet," dedi yaşlı adam, "harika görünüyorsun, ama seninle asla yer değiştirmem."

Yaşlı adam devam ederken insanlar dikkatle dinledi...:

“Her yara, sevgimi verdiğim bir kişiyi temsil ediyor. Kalbimden bir parça koparıp etrafımdakilere veriyorum ve çoğu zaman kalbimdeki boş alana sığdırmak için bana kalplerinden bir parça veriyorlar. Ama parçalar tam olarak aynı olmadığı için, gerçekten takdir ettiğim bazı kenarlarım var çünkü bana paylaştığımız sevgiyi hatırlatıyorlar.

Bazen kalbimin bir parçasını verdim, diğeri bana kalbinin bir parçasını vermedi. Bunlar o boş oluklar.

Sevgi vermek bazen risk almak demektir. Bu oluklar acı verici olsa da açık kalıyorlar ve bana bu insanlara duyduğum sevgiyi hatırlatıyorlar. Umarım bir gün dönerler ve boşluğu doldururlar. 

Şimdi gerçek güzelliği görüyor musun?”

Genç adam kıpırdamadan durdu, gözyaşları yanaklarından aşağı süzüldü. Sonra.., o mükemmel ve güzel kalbini tuttu ve bir parça kopardı. Elleri titreyerek yaşlı adama uzattı...

Yaşlı adam teklifi kabul etti ve kalbine koydu. Sonra eski yaralı kalbinden bir parça aldı ve genç adamın kalbindeki yarayı onunla doldurdu. Kenarları yıpranmış olduğu için tam oturmadı.

Genç adam kalbine baktı..., artık mükemmel değil... ama her zamankinden daha güzeldi, çünkü yaşlı adamın sevgisinin kalbine aktığını hissetti. Samimi bir şekilde sarıldılar ve yan yana yollarına gittiler...

... şaşkın kalabalığı geride bırakarak.


Sağlıcakla kalınız

Mehmet, Aydınlıoğlu 

13 Kasım 2022 2-3 dakika 23 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    Sevginin olduğu yerde güzellikler vardır, huzur vardır, mutluluk vardır, aşk vardır. Çok güzel bir öykü olmuş üstadım. Tebrikler. Hep seven bir kalbimiz olması dileğiyle. Esen kalın, sağlıcakla kalın.