Evlenmek

Açık sözlü insanları açıkgözlü insanlardan çok sevmişimdir her zaman,çok konuşandan da  hoşlandığım pek sayılmaz.Her konuda kısa  ve öz olması benim için çok önemli çünkü ne karşındakini sıkıyorsun ne de derdini anlatabilmek için kendini hırpalıyorsun,neyse mevzu,direk söylüyorsun daha etkili oluyor.Özellikle önce fıkraların sonra da hikayelerin akılda kalıcılığının sırrı burdan geliyor.

Saygı duyarım,kimisi uzun yazmak  ister;örneklerle,tasvirlerle,tespitlerle,karşılaştırmalarla,çeşitli tanıklarla vs. Sayfa sayfa yazıp da bir ana düşünce çıkarılamayan yazılar da yok değil. Peki o zaman  asıl amaç nedir,uzun yazıp okuyucuyu oyalamak mı yoksa kısa yazıp en etkili bir şekilde okuyucuda izler bırakmak mı?

"Neden bir  yabancı kızla evlenmek istiyorsun,diye sordum, verdiği cevaplar ise sosyoloğları aratmaz cinstendi."

"Birincisi, ev araba istiyorlar yani  zengin olmak şart o  ben yok.İkincisi, kimse evlenme  niyetinde değil gezip  eğlenmek istiyor.Üçüncüsü, kimsenin kimseye saygısı olmadığı gibi tahammülü de yok.Dördüncüsü,her evlenmek,boşanmanın  habercisidir bunu anlamak güç değil."

"Hayat müşterektir, sen de çalışırsın o da çalışır ev de alırsınız  araba da,deyince;

"Bizim kültürümüzde kadın,eşinin yanında çalışır ona destek olur  her konuda, eğer başka yerde çalışırsa  aldatma  hat safhaya çıkar  günümüzde olduğu gibi." dedi uzman bir psikologmuşcasına.

Bir yerlerden mi okudu yoksa kendi düşüncesi mi bilmiyorum ama doğru söze ne denir?

04 Ocak 2022 1-2 dakika 545 öyküsü var.
Yorumlar