Hızlı Yaşa

Öyle bir alan düşünün ki toplumsal hayatı düzenleyen din,ahlak,örf -adet ve hukuk kurallarının hiçe sayıldığı,bununla da kalmayıp gurur duyulduğu,önüne geçilemez kabahat zinciri olsun...Hepimizin doğru tahmin ettiği gibi bu alan trafik.Kimsenin kimseye ne tahammülü var ne saygısı,direksiyona geçen kendini cihan hükümdarı sanıyor.Varacağı yere beş dakika veya on dakika geç gitse dünyanın sonu gelecek sanki.Hep söylüyorum biz insanların en büyük eksikliği kuralları bilmek değil,kuralları uygulamamaktır.

Hatalı sollamalar,aşırı hız,yanlış yöne sinyal vermeler,gereksiz yere korna çalmalar, kırmızı ışık ihlalleri,sağa-sola laf atmalar,mahalle aralarında yüksek sesle müzik açıp hava atmalar...

Şu kısacık hikaye herşeyi özetliyor:

"Arabamı yeni almıştım ehliyetim de var,çıktım yola hem özeniyorum hem de çok dikkat ediyorum trafik kurallarına sonuçta fazla tecrübem olmadığı için acemi sayılırım.Aniden sarışın bir kız beni bir solladı ki neredeyse yoldan savuracaktı rüzgar gibi.Kafayı taktım buna çok korkmuştum çünkü,ona hatalı sollama yaptığını söyleyecek ikimizin de canına mal olabileceğini hatırlatacaktım.Onun arabası benim arabamdan lüks olduğu için onu yakalamak ne mümkün,sinek gibi uçuyor.Ama şans benden yanaydı iki noktada trafik işaretleri olunca onu yakalamam kolaylaşmıştı ancak arabadan tam inecektim ki aracının arka camındaki yazı dikkatimi çekti,herşeyden vazgeçtim.

Ne mi yazıyordu:

'Hızlı yaşa çabuk öl ki cesetin yakışıklı olsun.'

Eğer onunla konuşma fırsatım olsaydı tartışmak yerine teşekkür ederdim böyle anlamlı bir cümleyi bana öğrettiği için."

04 Haziran 2024 1-2 dakika 486 öyküsü var.
Yorumlar