Küçük İşçiler
Onlarla tanışmaktan memnun olduğum gibi iş arkadaşı olmaktan da gurur duydum.Henüz yolun başındalar onlar,önlerinde o kadar inişler yokuşlar olacak ki...Minicik elleri,törpecik bedenleri, terleyeme yeni başlayan bıyıklarıyla sabahın erken saatlerinde iş yerinde olmalarını görmek beni mest ediyor.Meraklılar,heyecanlılar.Yanlış anlaşılmasın,yaş olarak söylüyorum, bizim küçük işçilerimiz onlar ve onları çok seviyoruz bazen şımarıklık yapıp kızdırsalar da bizi.
"Yorulduk"deyip bir köşeye yığılıveriyorlar tabi alışkın değil taze bedenleri çalışmaya,yaşıtları o kafeden bu kafeye,o parktan bu parka gezip gününü gün ederken onların hem meslek öğrenip hem para kazanları hiç kolay değil.Ancak hayatın zorluklarını,emeğin kımetini erken yaşta öğrenmeleri de çok sevindirici.Gördükleri herşeyi bir fotoğraf makinesi gibi çekerler,kayıt ederler ve asla unutmazlar bu yüzden iyi örnek olmayız.
-Babanızın mesleği nedir?
-Şoför.
Çok dikkatimi çekmiştir benim yıllardır,ne zaman sorsam bu soruyu, ya şoför ya inşaat işçisi, ya esnaf ya aşçı, derler,öyledir de, bir avukatın bir doktorun bir bürokratın çocuğunun çıraklık yaptığı ben görmedim ya da bana denk gelmedi.Meslek seçimi aslında ailede şekilleniyor bir bakıma,baba mesleği neyse bir kısmı onu sürdürüyor.
-Annenizin mesleği nedir?
-Ev hanımı.
Hep sorarız ama,bu da değişmez, meslek olabilmesi için bir okulu,kursu,karşılığında ise bir ücreti olması lazım,üniversitede böyle öğretmişlerdi bizlere.Gereksiz tartışmalara girmek istemiyorum şimdi.
Pırıl pırıl,tertemiz yürekleri,yaşam dolu iki kız kardeş, çay molasında da yemek saatlerinde de hiç ayrılmıyorlar birbirlerinden ve birbirlerine hiç benzemiyorlar;biri açık bir türbanlı örneğin,birisi uysal biri daha agresif, biri içe kapanıkken diğeri dışa dönük.
"İkiniz de aynı gün evlenir,aynı gün çocuk sahibi olur,aynı gün nine olursunuz."diye espiri yapınca katıla katıla gülüyorlar. "Görümce de olursunuz."deyince modları düşüyor biraz ama gene de sırıtıyorlar.
Kardeşin kardeşini sevmesi,inanması,güvenmesi,sahip çıkması çok güzel bir duygu ömrü boyunca hem de.Peki,araları açılır mı,dersiniz,dilerim kimsenin arası açılmaz çok kötü bir durum.
Aynı erkeğe aşık olurlarsa ya da miras biraz birine fazla düşerse,sormayın gitsin!